Det finns en uppsjö av mässor runt om i Sverige, hela året om med olika inriktningar. Här får man ju helt enkelt välja mässa efter det tema som passar det egna företagets inriktning. Och så kan man passa på att göra ett event av det hela, med övrig personal alt. personal från andra kontor, länder o.s.v. En mässa bör ju vara en såväl produktivt som social tillställning; i samband med mässdagarna kan man arrangera tävlingar och andra aktiviteter som är peppande och sammansvetsande för såväl personal som besökare och andra utställare. Någonting som gör att de anställda tycker att det är värt att åka iväg och jobba extra hårt under ett par dagar. För att stå på mässa är tufft.

En mässa som riktar sig mot såväl arbetsgivare som arbetstagare är Personal & Chef. 2012 hölls den för första gången, i Stockholm, 2018 har turen kommit till Göteborg. Mässan har vuxit sig större och mer betydelsefull för varje år, och är numer Sveriges främsta mötesplats för chefer och HR-personal. Här kan man besöka/delta i seminarier, tävlingar och debatter samt knyta värdefulla kontakter och stärka företagets varumärke.

Om företaget man representerar eller driver är inriktat på mat och dryck, är Smak- och dryckesmässan ett gott alternativ som något. Mässan arrangeras bland annat i Jönköping, Alingsås och Göteborg. Här erbjuds såväl besökare som utställare variation och smakupplevelser utöver det vanliga. Man kan lära om rådande trender, få upp ögonen för lokala specialiteter och förmågor, sälja in och marknadsföra sitt eget varumärke etc.

Genom företaget Action Fairs går det att boka ett antal nischade och slutna evenemang, riktade mot en särskilt utvald målgrupp. Man kan till exempel boka naturnära kursgårdar, slott och herrgårdar, mötes- och konferenslokaler mitt i city, ett VIP-event och/eller en mässa med gastronomisk guldkant där årets mötes-kock koras med hjälp av utställare och domare.